Cieľ projektu:
- Zmapovanie čitateľskej úrovne u žiakov 2. a 4. ročníka ZŠ.
- Preveriť schopnosti žiakov v oblasti čitateľských zručností, porozumenia a vnímania čítaného textu.
Časová dotácia: 15 minút na jedného žiaka
Forma realizácie: Ide o individuálnu formu, realizovanú v ZŠ. Žiak dostane čítací text. ktorý nahlas číta mimo triedy v inej miestnosti so špec.pedagogičkou CPPPaP. Test zisťuje, ako dieťa rozumie tomu, čo číta, akú má techniku a tempo čítania a či má vážnejšie ťažkosti v čítaní. Texty sú primerané veku, schopnostiam a čitateľským zručnostiam pre dané ročníky. Po prečítaní článku nasledujú úlohy s možnosťou výberu správnej odpovede. Dieťa počúva otázky s 3 možnosťami odpovede a volí si jednu správnu odpoveď.
Vyhodnotenie testu: Deťom sú prezentované správne odpovede hneď po vypracovaní a odovzdaní testu. Následne každá škola, ktorá sa zapojí do projektu, bude informovaná o výsledkoch formou písomného vyhodnotenia, pre každé dieťa individuálne.
Realizácia: Prihlásiť sa je možné v priebehu celého školského roka.
Test je štandardizovaný, autormi sú B. Váryová, M. Mikulajová, 2012 Bratislava.
Kontakt: Mgr. Bernadeta Cifrová, CPPPaP Bardejov
E-mail:
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi. Na jej zobrazenie musíte mať zapnutý JavaScript.
Mgr. Mária Sekerčáková, CPPPPaP Bardejov, email:
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovými robotmi. Na jej zobrazenie musíte mať zapnutý JavaScript.
Tel. kontakt: 054 / 472 49 28